Kontakt og Læs Mere

Sund grill

 Efter en god sommer er der mange der har behov for at tabe sig. Det skyldes mange gange de dejlige sommeraftener, hvor man sidder og hygger sig med grill, øl og god vin. 

 Når grillen kommer i gang, har vi en tendens til at øge mængden af kød, og samtidig er der også lidt mer fedt i kødet, måske et par pølser mere. Der er altid en god bbq sauce, lidt olie osv. 

Alt sammen noget, der bestemt ikke sænker kolesteroltallet. 

 Tips

Her er nogle tips, som måske gør du stadig kan passe dit tøj til september. 

 

Rub

Drop bbq sauce og lav din egen tørre rub. Det er let, giver en meget bedre smag end bbq saucen. Grund ingredienserne i en god rub er:

  • Durum mel
  • Paprika
  • Chili
  • Cayennepeber (ikke for meget)
  • Hvidløgspulver
  • Gurkemeje
  • Peber, salt
  • Evt. lidt sukker. 

 Sæt den sammen efter din smag. Forsøg dig frem.

Det hele blandes grundigt. Lav gerne en stor portion og gem den i et lukket syltetøjsglas. Så er den også klar til i morgen. 

Kødet skal vendes i rub’en og hvile i ca. 45 minutter til 2 timer før grill.